Web Analitik, web sitesi ile web kullanıcılarının etkileşimini kaydeden ve analiz eden bir uygulamadır. Optimum7 Web Analitik Verilerine  çok önem verir çünkü internette para kazanma ve para kaybetmenin arasındakı ince cizgi Web Analitik bilgilerine ve analizine bağlıdır. Veriler kullanıcının site ile olan etkileşiminden toplanır ve dikkatli analiz için raporlar olarak görüntülenir.

Birçok iş kararları Web Analitik Verilerine dayanılarak yapılmalıdır çünkü bu veriler tamamen kullanıcıların isteklerini ve tecrübelerini yansıtır. Yönetimin bu kararları verilere dayanmadan vermesi, yapılacak en hatalı şeylerden birisidir. Web Trafik Raporları kullanıcıların jeografik yerleri, aradıkları kelimeler, siteye girdikleri sayfalar, siteden çıktıkları sayfalar, hemen terk etme oranı, geri dönüşüm oranı ve sayfada harcanan ortalama zamanları kaydeder. Bütün bu parametreler internette reklam, satış ve pazarlama konusunda karar verebilmek için çok önemlidir.

Optimum7, müşterilerinin “Yatırım Getirisi” odaklıdır; bu yüzden biz web analitik verilerine ve analizine çok önem veririz. Başarılı bir Google ve İnternet Reklam Stratejisi için Web Analitik ve Uygulamaları şarttır. Bazı Web Analitik tanımlamaları şöyledir;

  • Tıklama (Hit):  Web sunucusuna herhangi bir dosya için gönderilen istektir.
  • Sayfa Görünümü (Page View): Web sunucusuna herhangi bir web sayfası için gönderilen istektir.
  • Ziyaret / Oturum (Visit / Session): Aynı ziyaretçi tarafından sayfaya gelen bir dizi istektir. Her ziyaret genelde birden fazla tıklama ve sayfa görünümü ile sonuçlanır.
  • Ziyaretçi / Benzersiz Ziyaretçi / Tekil Kullanıcı (Visitor / Unique Visitor / Unique User): Benzersiz ziyaretçi olarak tespit edilen, web sunucusuna istek gönderen ve birden fazla sayfayı belirli bir süre boyunca ziyaret eden kullanıcıdır. Benzersiz ziyaretçi, belirlenen zaman içerisinde web sunucusunda sadece bir defa sayılır.
  • Tekrarlayan Ziyaretçi (Return Visitor): Siteye daha önceden en az bir defa gelmiş ziyaretçidir.
  • Ziyaret Yakınlığı (Araligi) (Recency): Ziyaretçi tarafından en son ziyaret ile şimdiki ziyaret arasındaki zamandır. (gün olarak hesaplanır)
  • İzlenim (Impression): Herhangi bir reklamın kullanıcının ekranında göründüğü her sefer “1 izlenim” olarak  sayılır.
  • Hemen Terk etme Oranı (Bounce Rate): Sayfaya gelen kullanıcıların hemen sayfayı terk etme oranıdır. (Başka sayfalara bakmadan) Bu oran ne kadar düşükse, o kadar iyidir.
  • Sayfada Harcanan Ortalama Zaman (Average Time on Site): Bir ziyaretçinin sitede / sayfada harcadığı ortalama zamandır.
  • Geri Dönüşüm Oranı (Conversion Rate): Satış/Eylem sayısının Benzersiz Ziyaretçi Sayısına oranıdır.

Optimum7,  müşterilerinin İnternet Reklamlarının ve Başarısının kayıt / analizi için “Google Analytics” servisini kullanır. Web Analitik Servisinin doğru uygulanması, düzenli takibi ve analizi internet’te satış başarısı için en önemli etkenlerden birisidir.

Projeniz mi var?

Bize Anlatın