Endüstriyel işletmelerin bir çoğu kendi ürünlerini online olarak pazarlayıp satabilmenin imkansız olduğunu düşünürler dolayısıyla online pazarlama konusunun yakınından bile geçmezler.Fakat endüstriyel işletmelerin sahip olduğu bu yanlış değerlendirmeleri gerçekleri yansıtmamaktadır.
Hatta endüstriyel işletmelerin online pazarlamaya dair sahip oldukları yersiz önyargılar, internet pazarlama kanallarıyla yakalanabilecek büyük fırsatları geri teperek şirketlerin yeni müşteri ve kaynak bulmalarını her geçen gün zorlaştırmaktadır. Internet pazarlaması eğer verimli olarak kullanılırsa endüstriyel işletmeler için sağlam bir gelir kaynağı olacaktır.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Arama motoru optimizasyonu, kaliteli içerik ve sitenizin otoritesi ile ilgilidir. Sitenizin otoritesinin yüksek olması; şirketiniz kendi sektörü ve sektörün problemleri ile ilgili güvenilir bilgiler sağladığı anlamına gelir.Bu otorite sahibi web sitesi statüsüne yükselmek için gerekli olanlar; iyi düşünülmüş ve planlanmış bir içerik stratejisi, Google dostu bir CMS(Content Management System/ İçerik Yönetme Sistemi) ve bir web sitesidir.
Şirketiniz hangi endüstryiel problemleri çözdü? Çözüm olarak üretmiş olduğunuz yenilikleri hedef kitlenizle paylaştınız mı? Eğer B2B ürünlerinin online olarak satılma ihtimalinin hiç olmadığını düşünüyorsanız yanılıyosunuz. Her hafta düzenli olarak şimdiye kadar endüstriyel sektörde edinmiş olduğunuz tecrübelerden derlediğiniz makaleler yazın ve bu yazılarınızı web siteniz üzerinden takipçileriniz ile paylaşın. Bu paylaşımlarınız kısa bir süre sonra size daha fazla online görünürlülük ve otorite kurma imkanı sağlarken sözlerinize –dolayısıyla şirketinize- güvenirlilik katacaktır check this out https://www.purplepayday.loan/easy-payday-loans/.
Herhangi bir sanayi derneğine üye misiniz? Marka değeri olan müşterileriniz var mı?Daha önceden herhangi bir hükümet veya belediye projesinde görev aldınız mı? Bu konular hakkında makaleler yazmak ve hatta şirketinizin dahil olduğu büyük sektörel gelişmelerle ilgili basın bültenleri yayınlayarak şirketinizin itibarı, yeni edinmekte olduğu otoritesi ile birlikte kuvvetlenecektir.
Google dostu bir CMS( İçerik Yönetim Sistemi) ile beraber gerekli bilgilerin olduğu sağlam, tutarlı bir içerik stratejisi, potansiyel müşteri kaynağınız ve satışlarınızı herhangi geleneksel bir pazarlama stratejisinden çok daha fazla arttıracaktır.
Fakat değerli içerik oluşturmak, otorite kurmak ve bilinirlik yaratmak stratejilerinin başlangıç aşamasıdır. However, creating valuable content is only the beginning of building awareness and authority. İçeriğiniz hazır olduktan sonra bu yazdıklarınızı paylaşacak farklı yollar –Facebook, Twitter, Delicious, dig, StumpleUpon vb- bulmak durumundasınız. Sosyal medya profilleri oluşturarak ortak paylaşımlarınız olan diğer işletmekerle ilişki kurabilir ve aynı zamanda deneyimlerinizi paylaşarak ilgili bir takipçi kitlesi yaratabilirsiniz.
SEO başlığı altında bahsetmiş olduğumuz içerik stratejisine ek olarak kaynak elde etmek, iş ilişkileri kurmak ve şirketinizi kendi alanında otorite sahibi yapma hedefindeyseniz size yardımcı olabilecek farklı yollar da mevcuttur.
Ödemeli Arama ve Google Adwords
PPC (pay-per-click/ tıklama başı maliyet)kampanyaları, görünürlüğünüzü arttırmak istediğiniz sektörel terimleri hedefleyerek çalışır. Fakat PPC kampanyalarının da incelikleri mevcuttur mesela eğer şirketiniz endüstriyel mikser satıyorken “mikserler” anahtar kelimesine odaklanırsanız zarar ettiniz demektir. Endüstriyel işletmeler olarak ödemeli arama veya Google Adwords reklam kampanyalarında başarılı olmak istiyorsanız üzerine çalışacağınız anahtar kelimelerinizin çok spesifik olmasına özen gösterin, mesela “mikserler” yerine “endüstriyel çimento mikserleri” olarak anahtar kelimenizi revize edebilirsiniz.
Yapmış olduğunuz reklamlar ve aynı zamanda bu reklamların yönlendirdiği iniş sayfalarında pazarlama/satış alanlarında etkili olmak istiyorsanız hedefli müşteriler üzerine çalışmalısınız. Ayrıca reklamlarınız ve iniş sayfalarınız, işletmenizin ne teklif ettiğini açık ve net bir şekilde belirtmelidir.
İniş sayfaları (landing pages), izleyiciyi yönlendirmek istediğiniz eyleme –arama, satış, form doldurma, vb.- iten net ve basit çağrılar içermelidir fakat unutmamanız gereken nokta; izleyicinin yapmasını istediğiniz eylemlerden sadece birini seçin ve onun üzerine çalışın. Reklamlarınızda, izleyicilerinizden hem web sitenizi ziyaret etmelerini hem de telefon etmelerini aynı reklam içeriği veya iniş sayfasında istemek potansiyel müşterilerinizin kafalarını karıştırıp onları yapmalarını istediğiniz eylemden soğutacaktır. Dolayısıyla sadece bir opsiyona odaklanın ve izleyicilerinizin ilgisini seçmiş olduğunuz o opsiyona yönlendirin.
İniş sayfalarında ziyaretçinin ilgisini dağıtacak ikincil konulara –mesela web sitenizdeki başka bir sayfa- kesinlikle yer verilmemelidir. Vermek istediğiniz bilgileri kısa ve öz bir biçimde ifade edin.
PPC’nin amacı aday müşteri yaratmaktır; fakat bir çok işletme sadece CPA (cost per acquisition/ edinim başı maliyet) verilerine odaklanmış bir durumdadır ki bu tutum PPC kampanyanızla ilgili iyileştirmeler yapmanız konusunda size yardımcı olmaz.
ROI (return of investment/ yatırım geri dönüşü)belirlemesi yapabilmeniz için takip etmeniz gereken değişkenler:
– CPA (Cost per Acquisition)- Edinim Başı Maliyet
– RPA (Revenue per Acquisiton)- Edinim Başı Kazanç
– CPM (Cost per Impression)- Gösterim Başı Maliyet
– RPM (Revenue per Impression)- Gösterim Başı Kazanç
verileridir.
Sadece CPA’nızı takip etmek size iniş sayfalarınızın etkili olup olmadığı konusunda herhangi bir şey söyleyemez. Dolayısıyla iniş sayfalarınızın veya reklamlarınızın başarı durumu ve verimlilik oranları ile ilgili bir değerlendirme yapmak için CPA verilenize ek olarak CPM değerlerinizi de takip etmek durumundasınızdır.
PPC kampanyaları ile ilgili bu tarz bir öngörüye sahip olursanız, farklı reklam grupları oluşturarak farklı segmentlere hitap edebilirsiniz.
LinkedIn, profesyonel kariyerlerin gün geçtikçe gelişen ve farklı topluluk üyeleri arasında bilgi alışverişi yapılmasına imkan veren geniş ve kurumsal bir ağdır.
LinkedIn, potensiyel müşteri oluşturma konusunda altın madeni olarak kabul edilebilecekken bir çok pazarlama şirketi LinkedIn’i –özellikle endüstriyel müşterileri için- verimli olarak kullanamamaktadır. Spesifik pazarlama seviyesi ile LinkedIn bize öteki platformlarda duyulmayanları duyurur. Mesela, aşağıda sıralanmış bütün özellikleri barındıran bir grup insanı LinkedIn yardımıyla hedef kitle olarak belirleyebilirsiniz:
– Satın Alma Müdürü,
– Kadın,
– 30- 35 yaş aralığında,
– Moda ile ilgilenen,
– 50-100 kişinin istihdam edildiği bir şirkette çalışan.
Bir satın alma müdürü daha spesifik bir şekilde aranamaz! LinkedIn’i verimli kullanmanın anahtarı kimi hedefleyeceğinden kesin olarak emin olmak ve bu hedefe çok net bir mesaj ile reddedilemeyecek bir teklif sunmaktır. ( Optimum7 olarak biz LinkedIn’i bu şekilde kullanarak kendimiz ve müşterilerimiz için takdir edilecek başarılara imza attığımız bir gerçektir.)
Endüstriyel işletmelerin ürünlerini pazarlayıp satabilecekleri daha yaklaşık 10 ayrı pazarlama kanalı daha bulunmaktadır.Eğer ürünlerinizi pazarlamak konusunda sıkıntı çeken bir endüstriyel şirketseniz bizimle irtibata geçin ve size özel bir pazarlama stratejisi oluşturalım.
Online pazarlama, endüstriyel işiniz için daha fazla potansiyel müşteri ve daha yüksek geri dönüşüm oranı sağlayacaktır. Online pazarlama kanallarını daha fazla göz ardı ederek potansiyel müşterilerinizi rakiplerinize kaptırmamak adına Optimum7 ile bugün iletişime geçin.